Przyszłość należy do zakupów online i samoobsługi w handlu detalicznym
Wyniki 12 corocznego badania Global Shopper Study, sponsorowanego przez Zebra Technologies, potwierdzają globalny trend zwiększania odsetka zakupów online, a w przypadku zakupów w sklepach zwykłych, klienci stawiają na pierwszym miejscu kasy samoobsługowe i różne aplikacje mobilne, które pozwalają im szybko znaleźć potrzebne produkty, dowiedzieć się o ich cenie, dostępności i modyfikacjach, a także uzyskać bonusy, rabaty promocyjne, oferty lub cashback.
75% przedstawicieli pokolenia Y (urodzeni w latach 1981-2000) i 53% przedstawicieli pokolenia X (urodzeni w latach 1961-1981) coraz częściej dokonuje zakupów w sklepach internetowych, co wynika z szerszego asortymentu oferowanych towarów, uproszczonego system monitorowania cen, możliwości dokonywania zakupów w dowolnym dogodnym miejscu i o dowolnej porze, poprzez praktykę dostawy kurierskiej do domu lub na pocztę, a także możliwość otrzymania dodatkowych rabatów, bonusów i cashbacku.
W przypadku odwiedzania sklepów off-line klienci preferują kasy fiskalne i kioski samoobsługowe, co znacznie oszczędza czas i w dużej mierze rozwiązuje problem kolejek przy kasie. Według badania Global Shopper Study, 40% respondentów regularnie korzysta z technologii samoobsługowych (takich jak kioski samoobsługowe Self-Ordering kiosk 15” Sam4s lub jako kiosk samoobsługowy Self-Ordering kiosk 21”Sam4s) w sklepach i sieciach handlowych, a 86% respondentów zwraca uwagę na wygodę tej metody pracy z klientami. 87% ankietowanych dyrektorów sieci handlowych twierdzi, że samoobsługa ma pozytywny wpływ na zadowolenie klientów z zakupów, ponieważ znacznie oszczędza czas, rozwiązuje problemy z kolejkami i pozwala pracownikom sklepów spędzać więcej czasu z klientami na skliepie. Ponadto 81% właścicieli organizacji handlowych zaznaczyło, że już teraz czerpią zyski z inwestycji w sprzęt do organizacji samoobsługi odwiedzających sklep.
Tym samym wyniki 12. badania globalnego rynku handlu Global Shopper Study po raz kolejny udowadniają, że przyszłość należy do interaktywnych technologii komputerowych, które przyczyniają się do optymalizacji i indywidualizacji procesu Retail.