CODEON NA allegro 1

0
 x 
Pusty koszyk

Samoobsługa jest dziś powszechnym trendem, ponieważ coraz więcej firm, zarówno dużych, jak i małych, inwestuje w tę technologię, aby zyskać przewagę w swoich branżach.

Zalety wdrożenia kiosków samoobsługowych:

• skrócenie czasu oczekiwania

• wprowadzenie dogodnych metod płatności

• zapewnienie szybkiego dostępu do informacji

• redukcja kosztów personelu

• możliwości pracy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i inne.

 

Kioski instalowane są najczęściej w miejscach publicznych, gdzie istnieje możliwość zapewnienia potencjalnemu użytkownikowi wygodnego dostępu nawet 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Do niedawna najpopularniejszym kioskiem był weryfikator cen, służący do sprawdzania cen. To małe, wszechstronne urządzenie z wbudowanym skanerem kodów kreskowych, które można wykorzystać w sklepach, aby umożliwić klientom weryfikację ceny towaru. Wybierając sprawdzarkę cen należy przede wszystkim zwrócić uwagę na wymiary, system operacyjny, rodzaj skanera (liniowy lub 2D) oraz interfejsy połączeń.

Drugą dużą grupę stanowią kioski samoobsługowe, które dziś spełniają nowoczesne standardy designu i produkowane są w formie kiosku interaktywnego. Mają większe niż sprawdzarki cen ekrany pojemnościowe o wyższej rozdzielczości i możliwości obsługi wielodotyku oraz konkurują z konwencjonalnymi kasami fiskalnymi i systemami POS.

Kioski samoobsługowe z ekranem dotykowym stały się obecnie popularnym produktem w wielu branżach. Znacząco redukują kolejki, skracają czas oczekiwania, zwiększają prędkość rozliczeń i obniżają koszty pracy.

Gdzie stosuje się interaktywne kioski samoobsługowe?

• Bardzo powszechne są samoobsługowe terminale płatnicze służące służące do płacenia za usługi transportowe i zakupu biletów na terenach dworców kolejowych

• W handlu detalicznym popularne są różne kasy samoobsługowe, umożliwiające samodzielne skanowanie i płacenie za towary.

• Jako kiosk do zamówień menu w restauracjach typu fast food.

• Jako kioski do zarządzania kolejkami w laboratoriach, szpitalach, urządach, a nawet na stacjach benzynowych, myjniach samochodowych.

• W centrach handlowych instalowane są w celu dostarczenia dodatkowych informacji o lokalizacji konkretnego sklepu/restauracji/kawiarni.

• W handlu E-commerce lub sklepach internetowych coraz częściej do przyjmowania zamówień wykorzystywane są kompaktowe kioski „click & collect”.

• W aptekach oraz sklepach obuwniczych, odzieżowych i kuchennych wykorzystywane są kioski informacyjne, które służą do przekazywania informacji o dostępności towarów w sklepach.

• Hotele coraz częściej korzystają z kiosków do rejestracji gości. Jeśli firmy z tych branż nie dostosują się do zmieniających się trendów w branży, tracą konkurencyjność i zostają w tyle.

kioski samoobslugowe

Czym jest kiosk samoobsługowy?

Kiosk samoobsługowy to urządzenie z ekranem dotykowym, które umożliwia klientowi zakup produktu lub usługi albo samodzielnie przeprowadzić proces, który normalnie wymagałby pomocy pracownika firmy dostarczającej produkt lub usługę.

Jakie są rodzaje kiosków samoobsługowych?

Kioski samoobsługowe są dostępne w różnych kształtach, rozmiarach i konfiguracjach. Większość dostawców takich rozwiązań oferuje kilka opcji w zależności od wymagań biznesowych:

Najprostsze kioski informacyjne mają przynajmniej ekran dotykowy. Takie urządzenia są często stosowane w centrach handlowych w celu zademonstrowania planu budynku, lokalizacji itp. Dotyczy to także mikrokiosków i urządzeń do sprawdzania cen – weryfikatorów cen.

W urządach, laboratoriach i szpitalach do zarządzania kolejkami często wykorzystuje się kioski wyposażone w drukarkę paragonową umożliwiającą wydruk numeru.

Kiosk do samodzielnego składania zamówień w restauracjach typu fast food oferują klientom szybki sposób zamawiania i płacenia. Kiosk zamówień, kiosk samoobsługowy, to wielofunkcyjne urządzenie przeznaczone dla restauracji typu fast food do samodzielnego komponowania własnego dania lub menu. Wyposażone są w bankowy terminal płatniczy, opcjonalnie skaner kodów kreskowych, czytnik kart z paskiem magnetycznym i drukarkę paragonową.

Kasa samoobsługowa (Self-check-out, SCO) w sklepach detalicznych pozwala zautomatyzować płatności za zakupy w sklepie bez udziału kasjera. Kupujący może samodzielnie zeskanować lub zważyć swoje zakupy, do tego SCO posiada stacjonarny wago-skaner do zabudowy. Tego typu kasy fiskalne/kasjery elektroniczne często posiadają możliwość przyjmowania gotówki, są wyposażone w moduły banknotów i monet, a w celu potwierdzenia transakcji kupujący może otrzymać paragon za pomocą drukarki fiskalnej lub paragonowej.

Oferujemy kioski w różnych kształtach i rozmiarach: od małych mikrokiosków do sprawdzania cen w sklepach i asortymentu w aptekach, po kioski do zamówieńi skomplikowane kasy samoobsługowe dla dużych supermarketów. Kioski interaktywne mają na celu ograniczenie kolejek oraz zapewnienie wygody i szybkości operacji/transakcji bez udziału personelu sklepu, restauracji czy szpitala. Kioski (mikrokioski -czytniki cen, w których klienci mogą sprawdzić cenę i dostępność produktów), dostępne zarówno w systemie operacyjnym Windows, jak i Android, zapewniają doskonałą moc obliczeniową w cienkiej, kompaktowej obudowie i niewielkich rozmiarach.

Jakie są zalety kas samoobsługowych?

Sceptycy uważali, że firmy zastępują pracowników kasami samoobsługowymi, aby zaoszczędzić pieniądze kosztem wygody klientów. Jednakże, podobnie jak w przypadku większości innowacji, z biegiem czasu technologia znacznie się poprawiła, interfejsy użytkownika stały się łatwiejsze w obsłudze, a klienci coraz częściej wybierają kioski samoobsługowe/ kioski do samodzielnego składania zamówień / kioski do zamawiania jedzenia. Powodów może być wiele: niechęć do stania w kolejce, niechęć do komunikacji z kasjerem, brak znajomości języka (na urządzeniach zawsze łatwo jest zmienić język interfejsu).

Ile kosztuje terminal samoobsługowy?

Ceny kiosków samoobsługowych są regularnie obniżane. Terminal samoobsługowy SAM4S kosztuje od USD 1400.

Korzyści z wdrożenia terminali samoobsługowych SAM4S w KFC. 

Korzyści z wdrożenia terminali samoobsługowych SAM4S w KFC.

Sieć restauracji fast food KFC w Ukrainie instaluje kioski do samodzielnego zamawiania jedzenia SAM4S Astra. www.sam4s.com Zwiedzający może bez obaw zapoznać się z całym menu i szczegółowo zaznajomić się ze składem dań, co odciąża obsługę. W kiosku samoobsługowym możesz wybrać dania, rodzaj sosów i dressingów do potraw, ilość śmietanki, mleka, cukru i innych dodatków do napojów. Kwota zamówienia jest także zawsze widoczna dla klienta i możesz dodawać lub usuwać dania.

Przy zamawianiu za pomocą elektronicznego systemu menu obserwuje się wzrost średniego rachunku. Kioski samoobsługowe dla gastronomii korzystają z oprogramowania z systemem rekomendacji lub spersonalizowanych ofert, dodatkowych dań i napojów na podstawie dokonanego wyboru. Badania pokazują, że oferty dań dodatkowych są przez klientów odbierane przez klientów przychylniej od strony automatu niż od strony kasjera. Jeśli założyłeś konto osobiste i dostęp do historii zamówień, na ich podstawie możesz otrzymać ofertę zestawienia dań, produktów, napojów, produktów promocyjnych z Twoich ulubionych kategorii.

Oprogramowanie można skonfigurować tak, aby podczas płatności wszystkie dostępne dla kupującego bonusy były wyświetlane na ekranie i uwzględniane przy kalkulacji kosztu.

Kolejną zaletą jest możliwość wyboru języka usługi/interfejsu. Obcokrajowcom może być trudno wyjaśnić kasjerowi, czego dokładnie chcą, a wybierając na ekranie swój ojczysty język, można uniknąć takich niedogodności. W przypadku restauracji i kawiarni zwiększa to możliwości rekrutacji.

Jak widać odpowiedź na pytanie „Do czego służą kasy samoobsługowe?” oczywiste - zwiększenie lojalności i wygody klientów, zmniejszenie kolejek i obniżanie kosztów personelu, zwiększenie kwoty paragonu/przychodu.

Expert-Horbach-Svitlana